Academie Mercuur

Erkend studiecentrum sinds 1948

Callcentermedewerker

Een callcenter medewerker wordt ingezet voor het telefonisch benaderen van bedrijven of particulieren voor het aanbieden van producten of diensten. Je komt veelal te werken bij een contactcenter.

Er zijn twee soorten callcenter werk “inbound” en “outbound”:

  • Bij inbound gesprekken/contacten benadert de klant/afnemer het contactcenter (telefonisch of digitaal)  voor informatie, advies, een bestelling, boeking, klacht, helpdeskdienst e.d. 
  • Bij outbound gesprekken/contacten benadert het contactcenter (potentiële) klanten over bijvoorbeeld leveringsdata of voor het maken van bezoekafspraken of, op basis van databases, om bijvoorbeeld een product of dienst aan te bieden in het kader van ideële/commerciële verkoop of (leden)werving. De contactcenter medewerker bouwt aan en onderhoudt klantrelaties.

Vakkenpakket

Tekstverwerken (s2 - nov '17)
  • woensdag 15-11-2017 t/m 24-01-2018 van 20.30 - 22.00 uur
Telefoneren (s3 - jan '18)
  • woensdag 31-01-2018 t/m 04-04-2018 van 18.45 - 20.15 uur
Toetsenbordvaardigheid (s3b - jan '18)
  • woensdag 31-01-2018 t/m 04-04-2018 van 20.30 - 22.00 uur
Klantcontact (s4 - apr 18)
  • maandag 16-04-2018 t/m 25-06-2018 van 20.30 - 22.00 uur

Benodigde vooropleiding(en)

  • Geen specifieke vooropleiding nodig.
  • Wel wensen wij van u, dat u representatief bent en over goede contactuele vaardigheden, een dienstverlenende en een positieve instelling beschikt.
  • Vrijstellingsmogelijkheden

Niveau

Hoewel een vergelijking moeilijk te maken is, kan deze opleiding qua niveau vergeleken worden met MBO niveau 2.

Examens

De examens worden afgenomen door het LSSO. Het examenbureau LSSO is een onafhankelijk instituut, dat zorgt voor objectieve examinering. 

Hier vindt u meer informatie over de examens, de examentarieven en -locaties.

Diplomering

Alle modules worden afgesloten met een LSSO-examen. Bij voldoende resultaat geeft dit recht op een LSSO-erkend landelijk certificaat. De certificaten voor de 4 modulen geven recht op het LSSO-diploma Callcentermedewerker.

Vervolgopleiding(en)

Als je de opleiding Callcentermedewerker met succes hebt afgerond, heb je de volgende mogelijkheden:

Algemeen

Cursusduur
ca. 34 lessen van 1,5 uur
Zelfstudie
Circa 2 uur per week.


Tarieven

Administratiekosten
€ 25,00
Opleidingsgeld
€ 740,00 of 4 termijnen van € 204,75
Boekengeld
€ 126,00
Examengeld
€ 306,50 (LSSO - www.examenbureaulsso.nl)
Nu Inschrijven
Vorige pagina
Wijzigingen voorbehouden


Share |