Academie Mercuur

Erkend studiecentrum sinds 1948

Medewerker Klantenservice

 

Medewerkers van de klantenservice verschaffen klanten advies en informatie op vragen over de producten, diensten en het beleid van bedrijven en organisaties, ze verwerken financiële transacties via de telefoon of elektronische media zoals email. Ook behandel je klachten. 

Krijg jij energie door het oplossen van problemen van klanten en vindt je het leuk om klanten hierin zo goed mogelijk te begeleiden. Door goede, open vragen te stellen en jouw analytisch vermogen, weet jij snel de oplossing te vinden. Klantvriendelijkheid staat bij jou hoog in het vaandel en jij zorgt er voor dat, wat de oplossing ook is, de klant met een tevreden gevoel de telefoon ophangt.

Kenmerken van een Medewerker klantenservice:

  • een dienstverlenende instelling hebben
  • geduldig en vriendelijk zijn
  • een aangename, duidelijke stem hebben
  • goed kunnen luisteren
  • zelfstandig en als team kunnen werken

Groepsgrootte
De modulen starten bij een groepsgrootte van minimaal 6 cursisten. Zijn er minder cursisten, dan zal de planning aangepast worden.
 

Mogelijke aanvullende keuzevakken:

  • Zakelijk Engels en/of Zakelijk Duits
  • Notuleren
  • Commerciële administratie 

Vakkenpakket

Zakelijk Nederlands (s2 - nov 17)
  • maandag 13-11-2017 t/m 22-01-2018 van 18.45 - 20.15 uur
Tekstverwerken (s2 - nov '17)
  • woensdag 15-11-2017 t/m 24-01-2018 van 20.30 - 22.00 uur
Kantoorpraktijk (s3 - jan '18)
  • maandag 29-01-2018 t/m 09-04-2018 van 18.45 - 20.15 uur
Telefoneren (s3 - jan '18)
  • woensdag 31-01-2018 t/m 04-04-2018 van 18.45 - 20.15 uur
Toetsenbordvaardigheid (s3b - jan '18)
  • woensdag 31-01-2018 t/m 04-04-2018 van 20.30 - 22.00 uur
Klantcontact (s4 - apr 18)
  • maandag 16-04-2018 t/m 25-06-2018 van 20.30 - 22.00 uur
Praktijkvaardigheden (s4 - apr '18)
  • woensdag 18-04-2018 t/m 20-06-2018 van 18.45 - 20.15 uur
Rekenvaardigheid (s1 - sep '18)
  • maandag 03-09-2018 t/m 05-11-2018 van 18.45 - 20.15 uur
Spreadsheet (s1 - sep '18)
  • maandag 03-09-2018 t/m 05-11-2018 van 20.30 - 22.00 uur

Benodigde vooropleiding(en)

  • Geen specifieke vooropleiding nodig.
  • Wel wensen wij van u, dat u representatief bent en over goede contactuele vaardigheden, een dienstverlenende en een positieve instelling beschikt.

Niveau

Deze opleiding qua niveau vergeleken worden met MBO niveau 3

Examens

De examens worden afgenomen door het LSSO. Het examenbureau LSSO is een onafhankelijk instituut, dat zorgt voor objectieve examinering. 

Hier vindt u meer informatie over de examens, de examentarieven en -locaties.

Diplomering

Alle modules worden afgesloten met een LSSO-examen. Bij voldoende resultaat geeft dit recht op een LSSO-erkend landelijk certificaat. De certificaten geven recht op:

  • het Academie Mercuur-diploma Medewerker klantenservice
  • het LSSO-diploma Telefoniste / Receptioniste en Administratief medewerker

Algemeen

Cursusduur
1 – 2 schooljaren
Zelfstudie
Circa 6-8 uur per week.


Tarieven

Administratiekosten
€ 25,00
Opleidingsgeld
€ 1.825,00 ineens (of 10 termijnen van € 191,50)
Boekengeld
€ 296,00
Examengeld
€ 477,25
Nu Inschrijven
Vorige pagina
Wijzigingen voorbehouden


Share |