Academie Mercuur

Erkend studiecentrum sinds 1948

Workshop: Klantgericht handelen

 

Klantgericht handelen

Klantgericht handelen is niet iets wat alleen voor verkopers noodzakelijk is. Immers, ook
baliemedewerkers en bijvoorbeeld service monteurs hebben te maken met klanten. Ook zij moeten
dus weten dat zij klantgericht moeten handelen en hoe zij dat kunnen doen.

De training is bedoeld voor iedereen die met klanten in contact komt. Dat kunnen zowel medewerkers
binnen- als buitendienst zijn, voor wie het belangrijk is dat zij hun vaardigheden in het werken met
klanten verbeteren.

Tijdens de training
• leert u wat klantgericht handelen is
• wordt u zich bewust van uw houding t.o.v. klanten
• leert u klantgericht handelen

Opbouw van de training
Tijdens de training wordt de theorie afgewisseld met praktijkoefeningen en cases. U brengt dus de
geleerde theorie onmiddellijk in praktijk, wat de effectiviteit van de training alleen maar ten goede komt.

Inhoud van de training
De volgende onderwerpen worden behandeld:
• klantgerichtheid, wat is dit
• het voeren van klantgerichte gesprekken
• het effect van uw eigen gedrag
• actief luisteren: luisteren, samenvatten en de juiste vragen stellen
• wat is het doel van de klant
• omgaan met uw (eigen) emoties
• feedback geven en krijgen
• duidelijk adviseren en grenzen stellen

Groepsgrootte

De training start bij een groepsgrootte van minimaal 4 deelnemers.
Zijn er minder cursisten, dan zal de planning aangepast worden

Duur van de training

:

2 dagen

Kosten

:

per deelnemer € 790,00 (incl. lesmateriaal, koffie en thee en lunch)

Planning

:

Zie planningsschema

 
     

 

 





 



Share |